חוזה מכירת רכב לפירוק – מה חשוב לדעת ומה כדאי לעשות?

משא ומתן מתנהל רבות בתחום הרכב. מלבד רכישות של רכבים חדשים מיבואנים רשמיים וממגרשי מכוניות שעוסקות בשיווק רכבים חדשים, קיים גם מסחר ער של מכוניות יד שנייה בין אנשים לבין עצמם. וזה אומר שבן אדם שאין לו עסק לממכר מכוניות עשוי למצוא את עצמו בתוך עסקת מכירה של רכב השייך לו, הרכב אמנם כבר אינו מתאים לו והוא מעוניין להחליף אותו באחר. לשם כך הוא מוכר אותו למי שמחפש רכב כזה כמו ששימש אותו עד כה. המכירה מתבצעת בהסכמת שני הצדדים כאשר חשוב ביותר לזכור כי גם אם נראה כי יש הסכמה הדדית בין הצדדים והכול נראה על פניו פשוט וברור חשוב לערוך חוזה מפורט וברור המוסכם על שני הצדדים. בחוזה יוסכם על תאריך המכירה, על הפרטים הקשורים לרישוי הרכב, לביטוחים השונים שחלים עליו, וכן תהיה התייחסות למחיר שמשלם הקונה למוכר וכן על הסדר התשלום והתנאים המוסכמים על שני הצדדים.

מכירה של רכבים לפירוק

ומה כאשר מוכרים רכב לפירוק?

אך כאשר מוכרים רכב לפירוק העניינים שונים בהחלט, וזאת בגלל שכאשר מדובר על רכב המיועד לפירוק אין לראות בו עוד כלי רכב, אלא כלי מתכתי שיש בו גם גומי ופלסטיק שנמכר למטרות של פירוק או מחזור, לקונה המעוניין לרכוש אותו. לפיכך אין פרטים רבים שיש להגיע עליהם להסכמה. ואכן יש אנשים רבים שמוכרים רכב לפירוק בלי לחתוך על חוזה מכירת רכב לפירוק, ובלי להיכנס לפרטים הקטנים. אך עבור מי שרוצה להיות בטוח בדבר העסקה שהוא מבצע מומלץ כן לרשום את עיקרי הדברים ולבצע הסכם מסודר וחתום בעת המכירה. כך הוא יוכל להיות בטוח יותר כי העסקה מתנהלת בצורה נכונה לרצון שני הצדדים.

סוחרים קונים רכבים לפירוק – מומלצים

  1. גרר איתי – קונה רכבים לפירוק בכל אזור תל אביב והמרכז. ( צפייה בגלריה תמונות ) , גרר איתי לרב קונים את כל סוגי המכוניות ,פרטיות ומסחריות מתמקדים באזור תן אביב – רמת גן , גבעתיים- ראשון לציון והסביבה.
  2. ניר המהיר – שירות קונה רכבים לפירוק באזור רמלה-לוד ירושלים. ( צפייה בגלריה תמונות ). גרר ניר המהיר רוכש מכוניות באזור לוד- רמלה , בית שמש, ירושלים ומודיעין.
  3. פירוק מכוניות – באתר של עומר, סור העוסק בתחום פירוק רכבים מעל ל-8 שנים בארץ כולל אזור הצפון: חיפה, הקריות , עפולה , עכו וכדומה. ( צפייה בגלריה תמונות )
  4. עומר ברוך קונה רכבים לפירוק בחולון

חוזה רכבים לפירוק

מה כותבים בחוזה המכר של רכב לפירוק?

  • ראשית יש להגיע להסכמה לגבי המחיר אותו ישלם הקונה למוכר. במרבית המקרים מדובר בסכום לא גבוה. שהרי ככלות הכול הרכב אינו תקין עוד והתועלת שעתידה להיות ממנו היא במיחזור החלקים. רכב כזה שווה כמה מאות שקלים ולא יותר.
  • שנית יש להתייחס בכתיבת חוזה מכירת רכב לפירוק לעניין שינוע הרכב מהמקום בו הוא נמצא כעת למקום היעד שלו – בשטחו של הקונה. באם העברה בוצעה בטרם בוטל הרישוי מה טוב, באם לא יהיה צורך להעביר אותו באמצעות גרר, מי ישלם את עלות הגרר? מדובר בסכום משמעותי ביחס לסכום של העסקה. חשוב להתייחס לכך מראש בשביל לא להגיע לאי הבנות.
  • הבהרה לגבי מהותו של הרכב. חשוב כי בעל הרכב יבהיר לקונה כי מדובר בגרוטאה המיועדת לפירוק ולמחזור ולא לשימוש תחבורתי. וכן עליו להבהיר כי הרישוי בוטל ואין לרכב עוד אפשרות לחזור לכביש.

לרצון שני הצדדים

לאחר שהוחלט על כך יש לסיים את התהליכים הביורוקרטיים של ביטול הרישוי והטסט, קבלת החזר אגרת הרישוי באם נותרה יתרה. ובכך סיימתם בהורדת הרכב הישן שלכם מהכביש בצורה הנכונה והטובה.

העברה של מכונית לפירוק
העברה של מכונית לפירוק – בהצלחה בתהליך!

 

מאמרים מומלצים במרשתת